Jak zorganizować sprzątanie biura? 4 podpowiedzi

Dbanie o porządek w biurze jest oczywiste. Naturalnie pracownicy naszych klientów zachowują uporządkowanie własnej przestrzeni w zakresie, który jest im potrzebny do pracy, co w zasadzie ogranicza się do powierzchni biurka i dokumentacji.

Jednak na komfort ich pracy wpływa także stan dalszej przestrzeni – jeśli jest ona uporządkowana, przyjemniej się w niej pracuje, a i efektywność pracy jest wyższa.

By optymalnie dopasować sprzątanie biura do rodzaju działalności, którą ono prowadzi, bądź rodzaju usług, które są tam świadczone, należy uwzględnić 4 kwestie.

Z naszego doświadczenia wynika, że tak zorganizowane sprzątanie nie generuje nerwowych sytuacji i wpływa na wizerunek firmy.

Oto, co podpowiadamy naszym białostockim Klientom.

Decydujemy, kiedy jest czas na sprzątanie biura

sprzątanie biurka w biurzeZależnie od profilu swojej działalności, klienci preferują różne pory sprzątania ich biur. Jedni wymagają sprzątania w ciągu dnia pracy, co jest szczególnie ważne w miejscach, w których liczą się względy sanitarne (jak przychodnie, gabinety lekarskie, dentystyczne).

Drudzy wolą, kiedy sprzątnie odbywa się poza godzinami pracy, tak by interesanci nie mieli styczności z personelem sprzątającym (na przykład w kancelariach prawnych).

Pewna grupa klientów wymaga, by ich biura sprzątane były codzienne, inni wybierają opcję sprzątania dwa, trzy razy w tygodniu.

W terminarzu sprzątania biura planujemy więc:

  • godziny sprzątani w ciągu dnia,
  • dni tygodnia, w których ekipa sprzątająca pojawia się w biurze.

Ustalamy zakres sprzątania biura

Zakres działań pracowników firmy sprzątającej określany jest rozmaicie. Składają się na to:

  • standardowe działania, jak odkurzenie podłóg, wytarcie mebli, parapetów, sprzątnięcie łazienki,
  • zadania zależne od pomieszczenia: opróżnienie koszy na śmieci, wytrzepanie poduszek na kanapach, zebranie naczyń, podlanie kwiatów.

Warto poświęcić nieco czasu, by przyjrzeć się każdemu z pomieszczeń. W ten sposób unikniemy nieporozumień. Zobacz w innym miejscu na naszej formowej stronie: Błędy, których nie popełniamy, sprzątając obiekty firmowe.

Zastrzegamy możliwość zamówienia zlecenia na cito (na wszelki wypadek)

W czasie dnia pracy zdarzają się różne sytuacje, dlatego warto uzgodnić to z firmą sprzątającą – nasze biuro możliwość wezwania ekipy sprzątającej w szczególnych wypadkach:

  • spotkania z ważnym klientem,
  • usterki hydraulicznej czy innej awarii wiążącej się z zabrudzeniami,
  • po firmowej imprezie.

Należy więc zaznaczyć w umowie możliwość wezwania firmy do sprzątnięcia biura w szczególnych okolicznościach oraz domówić koszty takich niestandardowych zleceń.

Organizujemy współpracę personelu firmy sprzątającej ze swoim personelem

By współpraca między formami odbywała się w dobrej atmosferze, pracownicy klienta powinni być informowani o zasadach współpracy z ekipą sprzątającą biuro. To pozwala na uniknięcie zaskoczeń i nieporozumień dotyczących czasu i zakresu sprzątania.

Ponadto, pozwala pracownikom naszych klientów na zaplanowanie swoich działań z uwzględnieniem stanu przestrzeni wokół.

Stawiamy na przemyślane decyzje

Wybór firmy do sprzątania biura nie może być przypadkowy. Ta współpraca, by była satysfakcjonująca, musi opierać się na zaufaniu i dobrych intencjach z obu stron. Ustalenie klarownych zasad wykonywania obowiązków jest pierwszym krokiem do sukcesu.

Jeśli nie jesteście przekonani, czy warto podjąć współpracę z firmą sprzątającą, zapraszamy do lektury artykułu 5 zalet współpracy z firmą sprzątającą biura. A jeśli chcecie wiedzieć, jak pracujemy w dużych kompleksach biurowych, przeczytajcie tekst Jak w naszej praktyce wygląda sprzątanie biurowców.

 

0