5 zalet współpracy z firmą sprzątającą biura

Jeśli prowadzisz biuro, wiesz, że ktoś musi je posprzątać. Warto więc po prostu rozważyć przekazanie obowiązków związanych ze sprzątaniem profesjonalistom. Obecnie oferty firm sprzątających są na dla przedsiębiorców wyjątkowo korzystne. O zaletach takiej współpracy dowiesz się za dalszej części tekstu.

Zaleta 1: Zyskujesz czas na biznes nie na sprzątanie

Nikt nie lubi tracić czasu, bo czas to pieniądz. Jeśli więc nie musisz zajmować się wycieraniem półek z dokumentami, możesz w tym czasie zorganizować spotkanie z klientem.

Dbanie o przestrzeń wokół jest czasochłonne tym bardziej, im bardziej reprezentatywna ta przestrzeń jest. Każdy prowadzący jednoosobową działalność wie, że w natłoku obowiązków sprzątanie schodzi na bardzo daleki plan lub odbywa się prowizorycznie w wolniejszej chwili.

sprzątanie w biurze akcesoriaNatomiast jeśli prowadzisz biuro, w którym pracują zatrudnione przez Ciebie osoby, wiesz też, że najczęściej (ba, zawsze) zakres ich obowiązków nie obejmuje sprzątania.

Zresztą, by efektywnie sprzątać, trzeba wiedzieć, jak to robić – dowiesz się tego z innego artykułu na naszym firmowym blogu – Jak zorganizować sprzątanie biura? 4 podpowiedzi.

Zaleta 2: Wiedzą, co i jak posprzątać

Czy wiesz, jakim preparatem myć zlewy akrylowe, a jakim granitowe; jaki środek wybrać do podłóg panelowych, a jaki do gresu; czym usunąć plamy z kawy, jak neutralizować zapachy? Oni to wiedzą.

Pracownicy firm sprzątających są przeszkoleni w zakresie doboru środków czystości, ich przeznaczenia, możliwości wykorzystania i bezpieczeństwa stosowania.

Te praktyczne kompetencje pozwalają uniknąć przypadkowego uszkodzenia powierzchni czyszczonych mebli czy dywanów.

W innym naszym wpisie poznasz Błędy, których nie popełniamy, sprzątając obiekty firmowe.

Zaleta 3: Przyjazna przestrzeń posprzątanego biura

Przestrzeń, w której przebywamy, wpływa na nasze samopoczucie, a zatem także na czynności, które wykonujemy. Zadbane, uporządkowane otoczenie podnosi jakość pracy, pozytywnie oddziałując na pracowników.

Estetyczna przestrzeń biura nie rozprasza, nie odrywa od pracy i zapewnia komfort w czasie spotkań biznesowych odbywających się w biurze. Oczywiście, by tak się właśnie prezentowała, musi być regularnie sprzątana.

Sprzęty codziennego użytku wymagają szczególnej uwagi – w miejscu pracy (biurko, fotel, komputer) i w przestrzeni wspólnej (podłogi, półki, meble). Innego typu działań wymagają część kuchenna i łazienka. W końcu też co jakiś czas trzeba umyć okna i drzwi.

Te praktyczne sprawy nie wchodzą w zakres obowiązków ani zainteresowań pracowników biurowych, ale pośrednio wpływają na to, jak im się w danym biurze pracuje. O naszych doświadczeniach w sprzątaniu biur w dużych obiektach pisaliśmy we wpisie Jak w naszej praktyce wygląda sprzątanie biurowców.

Zaleta 4: Stawiamy na bezpieczeństwo i zaufanie

Decydując się na współpracę z firmą sprzątającą, musimy pamiętać o tym, że jej pracownicy będą przebywać w biurowej przestrzeni pod naszą nieobecność, co znaczy, że w zasięgu ich rak znajdować się będą nasze rzeczy, dokumenty firmowe.

Dobra firma zapewni nam dyskrecję i poszanowanie dla firmowego mienia. Nie będziemy się też musieli martwić o to, że coś zostanie zniszczone, uszkodzone. To są podstawy tej branży – przeczytasz o tym w artykule 5 cech dobrej firmy sprzątającej biurowce.

Zaleta 5: Ekonomiczny outsourcing

Korzystanie z outsourcingowych firm sprzątających pozwala na obniżenie kosztów przy zachowaniu jakości wykonywanej pracy.

Po pierwsze nie ma potrzeby zakupu sprzętu i środków do sprzątania, co doceniają właściciele małych biur, którzy nie muszą szukać miejsca na składziki czy dodatkowe pomieszczenia gospodarcze.

Po drugie – do biura trafiają profesjonalnie przygotowani ludzie, dzięki których nasi białostoccy klienci oraz ich klienci mogą cieszyć się zadbaną przestrzenią w miejscu swojej pracy. Więcej na ten temat dowiesz się z tekstu 10 zasad sprzątania obiektów firmowych.

Szybka decyzja

Czy znając te zalety nie chcesz od zaraz nawiązać współpracy z firmą, która profesjonalnie zajmie się Twoim biurem?

0