v

Błędy, których nie popełniamy, sprzątając obiekty firmowe

Spis treści


Można sprzątać i efektywnie sprzątać, ale tylko w tym drugim przypadku możliwe jest uzyskanie satysfakcjonujących i widocznych rezultatów, a także uniknięcie błędów, które mogłyby planowane rezultaty przekreślić.

Jesteśmy profesjonalistami i wiemy, jak sprzątać powierzane nam firmowe obiekty – w tym wpisie uchylamy rąbka zawodowej tajemnicy, pisząc o błędach, których nie popełniamy, wykonując codzienne obowiązki.

Nie sprzątamy formowych obiektów bez planu

Często powtarzamy, że sprzątanie jest procesem. A proces przebiega w określony sposób. Dlatego podejmując się sprzątania biur, opracowujemy plan właśnie dla tego obiektu, wybierając opcje, które najlepiej się w danym kompleksie sprawdzą.

Pozwala nam na to nasze doświadczenie – posprzątaliśmy już tyle firmowych obiektów w Białymstoku, że udało nam się opracować własne procedury i standardy pasujące do rozmaitych placówek, które obsługujemy.

kompleksowe sprzątanie biuraObejmują one:

  • czas pracy,
  • częstotliwość sprzątania,
  • harmonogram sprzątania,
  • grafik personelu,
  • listy kontrolne.

O praktycznych kwestiach z tym związanych piszemy na naszym firmowym blogu w artykule Jak w naszej praktyce wygląda sprzątanie biurowców.

Poszerzamy wiedzę o tym, jak sprzątać

Na rynku dostępnych jest wiele środków czystości o różnym przeznaczeniu. Doskonale się wśród nich orientujemy, by wybierać takie, które najlepiej sprawdzą się w danej firmie. Mamy oczywiście sprawdzone marki i preparaty, którym ufamy, ale jesteśmy otwarci na nowości – wiemy, że branża chemiczna się dynamicznie rozwija, oferując coraz  nowsze rozwiązania.

Dzielimy się wiedzą i praktycznymi wskazówkami dotyczącymi sprzątania formowych obiektów

Nasza ekipa jest profesjonalnie przygotowana do wykonywania powierzonych jej zadań. Mamy wiedzę merytoryczną i doświadczenie, które pomagają nam w codziennej pracy. W tym miejscu podpowiadamy mniej doświadczonym osobom – jak sprzątać, żeby było posprzątane.

  • Mycie okien – szyby w pełnym słońcu szybciej wysychają, a więc zanim zostaną wytarte, pojawiają się na nich zacieki, co wymusza powtarzanie czynności i wydłuża cały proces, czyniąc go nieekonomicznym. Dlatego nasze ekipy bez względu na porę roku, zwracają uwagę na to, by okna w biurowcach czy obiektach firmowych myć późnymi popołudniami, a nawet wieczorami, kiedy temperatura otoczenia nie jest wyższa niż 20 stopni.

Kolejna sprawa – do wycierania nie używamy ręczników papierowych czy z mikrofibry, ale przeznaczone do tego celu wykonane z gumy wycieraczki.

  • Dobór produktów czyszczących – środki czyszczące stosujemy zgodnie z przeznaczeniem: do drewna, do paneli, do glazury, do gresu, do szyb. Różnią się one składem, który może uszkadzać powierzchnie, do których nie jest przeznaczony.

Jeśli użyjemy zbyt intensywnych chemikaliów, może rozprawimy się szybko z zabrudzeniami, ale efekty mogą wpłynąć na wygląd czyszczonego miejsca – spowodować zarysowania czy odbarwienia. Kolejna sprawa – chemii czyszczącej nie stosujemy na powierzchnię, ale nanosimy ją na szmatkę. Ważne też, by używać specjalistycznej, delikatnej chemii do czyszczenia urządzeń elektronicznych.

  • Czyszczenie zakamarków – nie sprzątamy tylko miejsc widocznych, ale także te, do których trudno się dostać, ponieważ wiemy, że stają się one siedliskiem drobnoustrojów (dotyczy to szczególnie łazienek).

Efektywna współpraca

Jesteśmy przekonani o tym, że podstawą współpracy z właścicielami biur i obiektów firmowych są jasno określone zasady (zobacz: 10 zasad sprzątania obiektów firmowych) i systematyczne realizowanie ustaleń, w sposób, który będzie dla klienta satysfakcjonujący (zobacz: Zalety współpracy z firmą sprzątającą biura).

Warto przeczytać: 5 zalet współpracy z firmą sprzątającą biura


Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi

Jakie błędy należy unikać podczas sprzątania obiektów firmowych?

Podczas sprzątania obiektów firmowych ważne jest, aby nie działać bez planu, dobrze orientować się w dostępnych środkach czystości i ich przeznaczeniu, nie ograniczać się tylko do miejsc widocznych, a także dbać o efektywną współpracę z właścicielami obiektów.

Dlaczego plan sprzątania jest ważny?

Plan sprzątania pozwala na efektywną organizację pracy, dostosowanie harmonogramu sprzątania i personelu, co przekłada się na lepsze rezultaty i efektywność.

Jakie środki czystości wybrać?

Wybór środków czystości powinien być podyktowany ich przeznaczeniem oraz typem powierzchni, aby zapewnić skuteczność i uniknąć uszkodzeń.

Jak sprzątać trudno dostępne miejsca?

Sprzątanie trudno dostępnych miejsc jest kluczowe dla utrzymania higieny, należy więc stosować odpowiednie techniki i narzędzia, aby dotrzeć do zakamarków.

Jakie są zalety współpracy z firmą sprzątającą?

Współpraca z firmą sprzątającą oferuje profesjonalizm, dostosowanie usług do potrzeb klienta, i gwarancję utrzymania czystości na wysokim poziomie.

Dane kontaktowe

Czysty DOM
ul. gen. J. Hallera 6
15-814 Białystok

tel. +48 509 738 430
e-mail. biuro@praniedywanubialystok.pl

Menu