v

Jak w naszej praktyce wygląda sprzątanie biurowców?

Spis treści


Sprzątanie biurowców jest logistycznym wyzwaniem, któremu potrafimy sprostać dzięki doskonałej organizacji pracy – zobacz, jak to robimy na co dzień.

Pomysł na sprzątanie biur

W pierwszej kolejności poznajemy specyfikę budynku, jego rozkład, charakter powierzchni wspólnych (korytarze, klatki schodowe), a także użytkowej na każdym z pięter. Następnie dowiadujemy się, kto, jak, gdzie i kiedy pracuje – nie chcemy przeszkadzać innym w wykonywaniu ich obowiązków i lubimy, kiedy inni nie przeszkadzają nam. Jesteśmy elastyczni, ale poważnie traktujemy powierzone nam obowiązki.

Co jest potrzebne do sprzątania biura?

sprzątanie biur ekwipunekKiedy już poznamy przestrzeń, którą mamy się zająć, wybieramy potrzebne środki do czyszczenia różnych powierzchni meblowych, podłóg, ścian, tekstyliów oraz potrzebne do ich stosowania sprzęty.

Wszystko przywozimy ze sobą na miejsce i jeśli znajduje się tam pomieszczenie gospodarcze, w nim przechowujemy nasze rzeczy, uzupełniając zasoby na bieżąco. Jeśli takiego pomieszczenia nie ma, każdorazowo przywozimy na miejsce nasz ekwipunek.

To dla nas ważne, by pracować na sprzęcie, który znamy i z wykorzystaniem środków, którym ufamy.

Zaczynamy od zarządzania personelem

Podstawą sukcesu w tej branży jest, jak wynika z naszego doświadczenia, podział ról. U nas zawsze wiadomo, kto za co odpowiada, jaki ma zakres obowiązków. Zwracamy uwagę na komunikację z personelem, a także na komunikację między pracownikami. Dobre relacje interpersonalne podnoszą jakość pracy, co przekłada się także na terminowość.

Grafik to podstawa sprawnej organizacji sprzątania biur

Grafiki sprzątania opracowujemy po to, by ułatwić sobie pracę w obiektach tak dużych jak biurowce. Dzięki nim wiemy, co i kiedy zostało posprzątane, co ma być sprzątnięte w dalszej kolejności i jaka to ma być kolejność. W ten sposób optymalizujemy efektywność pracy.

Z kolei grafik pracy personelu pozwala na zachowanie rotacyjności ekipy sprzątającej. Zmienny system pracy w trwających niekiedy klika dni procesach sprzątania biur jest w naszym przekonaniu najefektywniejszą jej formą.

Sprzątanie biur to indywidualnie zaplanowany proces

Biurowce, nie tylko te znajdujące się w Białymstoku, są specyficznymi miejscami do sprzątania. Formy sprzątania takich obiektów omawiamy indywidualnie z klientami. Z naszej praktyki wynika, że możliwe są dwie opcje umowy:

  • sprzątanie całego budynku – wtedy wkracza duża ekipa, która na przykład w ciągu nocy sprząta obiekt od góry do dołu,
  • sprzątanie poszczególnych części – w takich wypadkach pracują mniejsze zespoły, które po kolei sprzątają wyznaczone fragmenty przestrzeni, co może być rozłożone w czasie na przykład kilku dni.

Ponadto zróżnicowana jest także częstotliwość sprzątania biur. W pierwszym przypadku przewidujemy pewne odstępy czasowe, w drugim – często bywa tak, że kiedy zakończymy sprzątanie ostatniego zaplanowanego segmentu, zaczynamy od początku.

Termin wykonania zlecenia zależy też od tego, czy sprzątamy w godzinach pracy personelu zatrudnionego w poszczególnych biurach, czy w czasie, kiedy budynek jest pusty. W niektórych biurowcach z lokalami użytkowymi, w których jest duża rotacja klientów, konieczne jest wręcz odświeżanie sanitariatów w ciągu dnia.

Nasza oferta jest pod tym względem elastyczna – dopasowujemy się do specyfiki pracy naszych zleceniodawców.

Weryfikujemy swoją pracę

Ufamy naszym pracownikom, ale wiemy, że rzeczywistość potrafi zaskakiwać, przynosząc nieoczekiwane sytuacje. Dlatego weryfikujemy nasza pracę, wprowadzając w każdym sprzątanym przez nas obiekcie listy kontrolne, z których jasno wynika częstotliwość i zakres czynności zespołu sprzątającego.

Warto przeczytać: 5 cech dobrej firmy sprzątającej biurowce


Najpopularniejsze pytania i odpowiedzi

Jak firma poznaje specyfikę budynku przed sprzątaniem?

Przed rozpoczęciem sprzątania, firma dokładnie poznaje specyfikę budynku, w tym rozkład, charakter powierzchni wspólnych oraz sposób pracy osób tam zatrudnionych, aby zapewnić efektywność i minimalną ingerencję w codzienne obowiązki pracowników.

Jakie środki i sprzęty są używane do sprzątania biura?

Firma używa sprawdzonych środków i sprzętów, które są dobierane indywidualnie do rodzaju powierzchni. Wszystkie potrzebne materiały są przywożone na miejsce, a ich zasoby uzupełniane są na bieżąco.

Jak organizowana jest praca personelu sprzątającego?

Praca personelu jest starannie zaplanowana, z podziałem ról i zakresów obowiązków. Kluczowe jest tu dobre zarządzanie i komunikacja między pracownikami, co przekłada się na wysoką jakość usług.

Jak wygląda grafik sprzątania biur?

Grafiki sprzątania są tworzone, aby usprawnić pracę i optymalizować czas. Umożliwiają one monitorowanie wykonanych zadań i planowanie kolejnych etapów pracy.

Jak dostosowuje się proces sprzątania do potrzeb klienta?

Proces sprzątania jest planowany indywidualnie z klientem, uwzględniając opcje sprzątania całego budynku lub jego części, a także zróżnicowaną częstotliwość usług. Firma dostosowuje się do specyfiki pracy zleceniodawców.

Dane kontaktowe

Czysty DOM
ul. gen. J. Hallera 6
15-814 Białystok

tel. +48 509 738 430
e-mail. biuro@praniedywanubialystok.pl

Menu